Druid se ukázal jako přelomové kolo stírající hranici mezi tradičním trail bikem a enduro segmentem. Dreadnought tento koncept posouvá ještě dál.
FORBIDDEN DREADNOUGHT je designován jako nekompromisní enduro bikeparková zbraň, vybavená 154 mm zdvihu vzadu, 170 mm vpředu a hlavovým úhlem 63,5 stupně. Je to kolo, které vyletí na jakýkoliv kopec s enduro smečkou a dolů se pak pohrne s jistotou DH sjezdového speciálu.
Nebát se ničeho, to je mantra tohoto kola!
29"
velikost rámu
154
zadní zdvih
170
přední zdvih
Trifecta system

High pivot
Zásadním rysem Trifecta odpružení je vysoko položený čep a výsledná dráha chodu zadní stavby. Tento systém umožňuje zadnímu kolu pohybovat se ve směru nárazu, a ne proti němu. Díky tomu si kolo drží dynamiku i v těžkém terénu. Často diskutovaný Anti-Rise se v našem chápání dynamiky projevuje jako užitečný aspekt působící proti nežádoucímu ponoru vidlice při silném brždění, se kterým se často setkáváme při agresivní jízdě. Výsledkem je konzistentní a stabilní projev i při extrémním brždění.

Rate control linkage
Tlukoucí srdce našeho Trifecta suspension systému. Použitím menších vahadel se nám podařilo vyladit kritické fáze komprese tlumiče. Dreadnought ve střední fázi zdvihu poskytuje adekvátní podporu, ale zůstává stále dostatečně otevřený, aby zvládl opakované nárazy při zachování jízdního komfortu. Konec zdvihu pak zvládne i velké nárazy nebo tvrdá přistání po nečekaných skocích a dropech. Výsledkem je kolo, které projevem překonává stroje s prokazatelně vyšším zdvihem. Kolo, které generuje obrovskou míru přilnavosti a hravosti, ale současně nabízí neuvěřitelnou schopnost absorbovat nárazy.

Idler pulley
Poloha a velikost napínací kladky je rozhodující pro Dreadnoughtovu efektivní schopnost šlapání. Pečlivým umístěním kladky, odsazené od hlavního čepu, jsme dokázali doladit vlastnosti odpružení tak, že zůstává plně aktivní během šlapání a poskytuje Dreadnoughtovi dokonalou trakci na technických stoupáních.

One ride
Jednou z našich hlavních filozofií je, že každý, kdo jezdí na našich kolech, by měl mít podobný zážitek z jízdy. Jedním z hlavních faktorů přispívajících k celkovému pocitu z jízdy na kole je vyvážení hmotnosti. Termín vyvážení hmotnosti se vztahuje k poměru mezi středem šlapání, zadní a přední osou a výslednou polohou těžiště jezdce mezi kontaktními plochami plášťů. Zatížení plášťů přímo ovlivňuje vlastnosti přilnavosti kola. Kromě toho má toto rozdělení hmotnosti také silný vliv na pohyblivost / stabilitu kola. Mnoho značek hovoří o tom, že jejich kola mají vyváženou geometrii, přesto používají pouze jedinou velikost zadní stavby napříč všemi velikostmi rámů. Pak je logické, že každá velikost kola disponuje odlišným rozložením hmotnosti, a tedy jinou jízdní charakteristikou. Forbidden ve snaze zajistit konzistentní zážitek z jízdy používá pro každou jednotlivou velikost rámu rozdílnou délku zadní stavby.
Better fit
Výzvou u moderních, zejména 29“ kol, je vztah mezi efektivním a skutečným úhlem sedlové trubky. Jsme nesmírně hrdí na to, že náš úhel sedlové trubky se zvyšuje s rostoucí velikostí rámu. Tím je zajištěno, že vyšší jezdci budou mít lepší pozici v sedle než u konkurence. Náš cíl lépe se přizpůsobit všem jezdcům nás také vedl k větším prodloužením délky hlavové trubky napříč velikostmi. Cítíme, že tyto malé, ale velmi důležité detaily zajišťují, že se vy, jezdec, budete cítit na Dreadnoughtovi jako doma.
DREADNOUGHT geometry

S | M | L | XL | |
A | 440 | 462 | 484 | 506 |
B | 612 | 621 | 630 | 639 |
C | 593 | 617 | 641 | 665 |
D | 400 | 420 | 450 | 490 |
E | 76 | 76 | 76 | 76 |
F | 73 | 74,7 | 76,1 | 77,1 |
G | 90 | 100 | 110 | 120 |
H | 63,5 | 63,5 | 63,5 | 63,5 |
I | 781 | 808 | 834 | 861 |
J | 422 | 436 | 450 | 464 |
K | 1203 | 1244 | 1284 | 1325 |
L | -26 | -26 | -26 | -26 |
M | 337 | 337 | 337 | 337 |
N | 721 | 721 | 727 | 733 |
O | 583,7 | 583,7 | 583,7 | 583,7 |
P | 44 | 44 | 44 | 44 |